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soy Jazmín Menéndez V. una simple mamá sin fines de lucro, solo me interesa informar

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DIARIO DE UNA MADRE. SOY ARGENTINA- NACÍ EL 11/5/1972- CASADA- 1 SOLO HIJO HERMOSO DE 11 AÑOS QUE TIENE UN DX: PDD-NOS O TGD NO ESPECIFICADO- ABORDAJE ACTUAL Y DESDE HACE UN TIEMPO LARGO: ABA CON SUS COMPONENTES: DTT-VB-NET.SE HAN APLICADO OTROS TAMBIÉN... ES LARGA LA HISTORIA... DESDE SUS DOS AÑOS Y MEDIO... GRACIAS... Mis Webs: http://about.me/ABAesMOTIVACIONYREFUERZO/bio * Blogspot: http://www.abaesmoticacionyrefuerzo.blogspot.com/ http://getsatisfaction.com/people/jazmin_menendez *NetworkedBlogs en Facebook: http://apps.facebook.com/blognetworks/userpage.php * Grupo de Aba modificación de conductas humanas: http://grupos.emagister.com/aba_modificacion_de_conductas_humanas/28307 * Twitter: https://twitter.com/jmenendezv * CANAL/ CHANEL- VIDEOS- FAVORITOS YOUTUBE: http://www.youtube.com/user/JAZMINMV MY SPACE: http://www.myspace.com/jmenendezvillaverde

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UN RECREO- HOMENAJE A UN GRAN BATERISTA, RUBEN DE VOX DEI QUE SE SE NOS FUE AYER 3/11/2010 PULPO UN HASTA LUEGO... SEGUIRÁS SIENDO UN GRAN BATERISTA... MIRA ESE TEMA ES DEL AÑO 1972 EL AÑO QUE YO NACÍ.... Y SIGUE VIGENTE... UN HASTA LUEGO... LO COMPARTO CON USTEDES, UN PEQUEÑO RECREO MUY SENTIDO... JAZ PERO LA LETRA NOS SIRVE PARA PENSAR A TODOS.... BESOTES Y ABRAZOS JAZ

TEMA DE MI: POR CHARLY GARCIA Y MERCEDES SOSA. ES UN AUTORETRATO FELICIDADES !! JAZ

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ENTRADAS

ENTREVISTA PARTE 1: ROBERT SCHRAMM MA BCBA EN HUNGRÍA LUEGO DE DAR ALGUNOS TALLERES ALLÍ

Robert Schramm MA- BCBA- ABA VB- Entrevista ABA Parte 1 Hungría HACE POCOS DÍAS 2010 Después de completar un taller de dos días, Robert se sentó con un periodista de un sitio web local húngaro que preguntas sobre ABA / VB programación. Los siguientes tres series de YouTube parte es el resultado de esa entrevista: 8,9 NOVIEMBRE 2010 NIVEL 1 11 Y 12 NOVIEMBRE 2010 NIVEL 2- ROBERT SCHRAMM MA BCBA, estará en Cap.- Fed.- Buenos Aires- Argentina. El evento se realizará en: Salguero Plaza: http://www.salgueroplaza.com/ubicacion.htm Más información del evento deben dirigirse a: http://WWW.WORKSHOP.PORRES.EDU.AR Lo organizan: LA ESCUELA SAN MARTÍN DE PORRES de la MATANZA-BS.AS. Y de TUCUMÁN: Las mismas son coordinada por el Lic. Claudio H. Watts. http://www.porres.edu.ar/prensa/ Acompañan a toda la organización del evento: El GRUPO ALTER de ARGENTINA (Santa Fé y Buenos Aires): DIR. LIC. CLAUDIO TRIVISONNO: http://www.abayautismo.net/ http://www.comportamental.com/ Cabe aclarar que las páginas de: ROBERT SCHRAMM MA, BCBA INSTITUTE KNOSPE-ABA- TRABAJAN EN ALEMANIA-EUROPA Y ADEMÁS VAN A TRABAJAR AL RESTO DE EUROPA COMO A USA. ROBERT SCHRAMM, MA BCBA JUNTO A SU ESPOSA NADINE KNOSPE-CONSULTORA TRABAJAN EN CONJUNTO. Sus páginas webs son: http://www.knospe-aba.com/cms/en/home http://www.lulu.com/knospe-aba http://www.youtube.com/user/knospeaba Abrazos Jaz PD: Luego subo la parte 2 y la parte 3 de la entrevista (videos) TODAVÍA LA PARTE 3 NO ME HA LLEGADO, APENAS LA TENGA LA SUBO... ABRAZOS... JAZ

ENTREVISTA PARTE 2: A ROBERT SCHRAMM MA BCBA - EN HUNGRÍA 2010

ENTREVISTA PARTE 3: A ROBERT SCHRAMM EN HUNGRÍA LUEGO DE DAR UNOS TALLERES- FIN DEL REPORTAJE.

Robert Schramm Entrevista Hungría ABA (Parte 3) Después de completar un taller de dos días, Robert se sentó con un periodista de un sitio web local húngaro que preguntas sobre ABA / VB programación. Los siguientes tres series de YouTube parte es el resultado de esa entrevista. El libro de Robert se puede encontrar en la página web www.lulu.com/knospe-aba y la información del taller se encuentra disponible en www.knospe-aba.com . En el mes de Nov 2010 ROBERT SCHRAMM MA BCBA, estará en la ARGENTINA 8,9 NOVIEMBRE 2010 NIVEL 111 Y 12 NOVIEMBRE 2010 NIVEL 2- en Cap.- Fed.- Buenos Aires- ArgentinaEl evento se realizará en: Salguero Plaza: http://www.salgueroplaza.com/ubicacion.htmInformación, programas etc.:http://WWW.WORKSHOP.PORRES.EDU.AR Lo organizan: LA ESCUELA SAN MARTIN DE PORRES de BS.AS. Y de TUCUMÁN: Las mismas son coordinada por el Lic. Claudio H. Watts.http://www.porres.edu.ar/prensa/ AcompaÑa en la organización: El GRUPO ALTER ARGENTINA (Santa Fé y Buenos Aires): DIR. LIC. CLAUDIO TRIVISONNO: http://www.abayautismo.net/ http://www.comportamental.com/ Cabe aclarar que las páginas de: ROBERT SCHRAMM MA, BCBA INSTITUTE KNOSPE-ABA en ALEMANIA.... PERO TRABAJA EN EL RESTO DE EUROPA COMO EN USA..... SUS WEBS... http://www.knospe-aba.com/cms/en/home.html http://www.lulu.com/knospe-aba http://www.youtube.com/user/knospeaba

FOTOS DE ROBERT SCHARMM DE SU WEB:http://knospe-aba-storefront.ruggerschr.imageloop.com/es/index.htm

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CALABA EVENTOS EN CALIFORNIA SACRAMENTO USA FEB 2011

PARA HACER PREGUNTAS Gracias AITEAL-LAURA GOMEZ ALVAREZ Y A LA AUTORA DEL MISMO

CONDUCTAS DESAFIANTES AUTISMO

Aprendizaje y Motivación

http://www.imageloop.com/slideshow/26380362-8b3a-1ff6-948b-12313b030221/
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Mat. Anabel Comargo...Debemos estar informados. Aunque a mí me queden dudas sobre la misma. Jaz

Un enfoque interesante sobre el diagnóstico y sus limitaciones, art. de Chema

INTERESANTE........... QUÉ BARBARO....... QUÉ LOCURA... QUE POCAS INVESTIGACIÓN CIENTIFICA NI DATOS MENSURABLES, CLARO TOMAN PALABRAS RESUMENES QUE NO TIENEN SINTOMAS NI SE PUEDEN MEDIR.. SOLAMENTE POR NO SABER EL ABC, ANTECEDENTE, COMPORTAMIENTO, CONSECUENCIA.... LA BASE DE CUALQUIER COMPORTAMIENTO... GRRRRRRRRRRRRRR MEJOR PERSONAS DOPADAS QUE PERSONAS PENSANTES.... GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ABRAZOS JAZ Lic Laura Galasso: Un enfoque interesante sobre el diagnóstico y sus limitaciones, art. de Chema http://www.psicoterapia-breve.com.ar/archivos/etiquetas_y_diagnosticos._chema.pdf

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domingo, 26 de diciembre de 2010

BlogHer+Leo's iPad Apps for Kids With Autism Starter Kit

BlogHer
http://www.blogher.com/frame.php?url=http://www.squidalicious.com/2010/11/leos-ipad-apps-for-kids-with-autism.html

Leo's iPad Apps for Kids With Autism Starter Kit

photo (c) 2010 Kelly Nicolaisen
This post is for the wonderful parents, educators, family members, and professionals who ask me, "What are the best apps for kids with autism?"

We all know that each child with autism has unique needs -- but if Apple's iPad fairies were to bring Leo a brand new blank iPad, the apps below are the ones I'd stock it with. (Note: I've written about most of these apps before, but not as a collection.)

Leo's iPad Apps for Kids With Autism Starter Kit
Expanded descriptions below
  • Stories2Learn - $13.99 - Create custom social stories, using your own photos, text, and voiceover
  • iCommunicate - $29.99 - An AAC app: create icons with custom text, audio, and voice-over, incorporate them into storyboards.
  • First-Then Visual Schedule** - $9.99 - Create digital visual schedules with several format options
  • Look in My Eyes - $2.99 - Motivate your child to look people in the eyes
  • iEarnedThat - $1.99 - A puzzle-based reward system that uses custom images
  • ShapeBuilder - $.99 - An errorless learning puzzle game
  • Whizzit 1-2-3 - $.99 - Practice 1:1 correspondence/counting, with fun balloon-popping breaks
  • FirstWords* - $4.99 - Spelling in an error-free environment, reading
  • iWriteWords* - $2.99 - Guided handwriting with a really fun, reinforcing interface
  • FruitMemory - $.99 - Concentration, turn taking, scalable, fun, cute!
  • Supernova - $.99 - Practicing iPad pinch-and-expand motions
  • DrawFree - $ Free - Magnadoodle-like simple drawing app
  • DrawWithStars - $.99 - Animated drawing and methodical erasing app
  • Faces iMake* - $1.99 - Fun, free-form collage making
  • TappyTunes* ** - $1.99 - Tap out your favorite songs (note: text-based interface)
  • Fruit Ninja - $6.49 - Because my boy deserves to play! Fun, very simple swipe-based interface
*Free "Lite" trial versions available.
** Works with iPhone/iPod Touch, may not be compatible with iOS 4.2. Please check before purchasing.

Stories2Learn
Social stories help Leo with new transitions, situations, and reinforces challenging routines. I can make a social story in about fifteen minutes, once the pictures are loaded on the iPad. The interface is easy for Leo to use and he loves seeing stories about himself:


iCommunicate
Leo enjoys making his own icons and doing the voiceover for them; seeing those same icons used in scheduling storyboards is reassuring for him. iCommunicate is very much Leo's speed; since he speaks "fluent requesting," we have not spent as much time with the more category-driven AAC (Augmentive and Alternative Communication Strategies) apps like Proloquo2Go (though I'm exploring P2Go), iComm, AutoVerbal, TapToTalk, and MyTalk.

First-Then Visual Schedule
A digital visual schedule instead of spending hours printing, laminating, cutting, veclro-ing? Yes please. Though I am hoping for a more category-driven interface in future versions.

Look in My Eyes
Recommended by Danielle Samson, an SLP at Leo's school. Numbers flash on models' pupils, then your child identifies those numbers from a field of nine. Bonus: Leo thinks it's fun. The goal is to support connected gazes.

iEarnedThat
Use your own pictures to make puzzle-based goal charts. Leo doesn't quite get the goal part, but he loves putting the tap-based puzzles together -- the more puzzle pieces (you set the number) the better.

ShapeBuilder
Leo's current go-to app. Drag puzzle pieces to make a shape, which then turns into a picture -- and you get cheers! The app sucks in your pieces if you get close enough, so it's easy to succeed. Visual memory kids like Leo, who can match puzzle pieces to shapes, can become real speed demons with this app.

Whizzit 1-2-3
Just a really great, simple, straighforward 1:1 correspondence and counting game. Fun interface, goes up to 20, Leo loves the balloon-popping interludes every three or four sessions.

FirstWords
Another Leo favorite [video]. Drag letters into slots to form words. Each letter is called out as it falls in place. Then the word is read aloud. You can't put a letter in the wrong slot, which is really helpful for Leo since he's still learning to sight read.

iWriteWords
Handwriting and spelling in one well-designed, intuitive app. The user can choose to practice on words or letters, in uppercase or lowercase. I love this for Leo because he can't go outside the "lines" [video] -- he's guided to form letter shapes correctly, and then words are spelled using the letters he just wrote.

FruitMemory
A Concentration/matching app, which is great for Leo as he's got that stereotypical autism keen visual memory. While Leo enjoys Concentration apps such as AnimalMemory ($ free!) and Jirbo Match ($4.99), I like Fruit Memory the best because of the multi-player option that helps him learn turn-taking, and lets us play the game with him. Bonus: super-nifty design.

Supernova
An ambient app that lets Leo focus on expanding and contracting a celestial cloud -- while practicing the pinch/unpinch iPad fine motor skills movement that kids like Leo find challenging.

DrawWithStars
Leo likes drawing lines with this app's musical spinning stars [video] -- they're motivating. And then he gets to indulge his OCD tendencies by methodically retracing his steps and making the starts spin off screen -- an exercise in manual precision that is also good for honing fine motor skills.

DrawFree
A very simple, free drawing app -- perfect for a boy like Leo who finds it much easier to draw with his finger than with a pencil, crayon, or stylus. His creations are too much fun -- we've never had unprompted goodies like this square guy before, not outside the iPad. You can also import photos and draw on them, which Leo thinks is hilarious.

Faces iMake
A whimsical collage app and free-form creativity unleasher. I was worried that the interface would be too complicated for Leo, but he skips between options with ease [video].

TappyTunes
Leo loves music and sings all day long, but at the moment he's not quite ready for independent extended sequences or instruments. TappyTunes plays Leo's favorite tunes automatically -- but he controls their rhythm and tempo, demonstrating how well he knows these songs! The only drawback is the text-based interface -- I have to help him select songs since he's working on his reading.

Fruit Ninja
Leo is sitting next to me right now, playing this quick-draw fruit-slicing app (he prefers the bomb-free "Zen" mode). His choice. 'Nuff said.

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Creemos que la manera más fácil de cambiar el comportamiento de las personas para mejor es por lo que es divertido de hacer. Nosotros lo llamamos la teoría de la diversión.- (lo dicen los que hicieron el video jijij) Este es un VIDEO/ ejemplo fantástico de una contingencia del comportamiento.... siempre para volver a realizar una conducta la consecuencia debe ser contingente... de lo contrario pierde la función... tanto para elegir bien (cosas que nos hagan bien) o como para elegir mal (acciones que nos hacen mal)... por eso operar manipulando las variables nos puede ayudar a modificar las variables dependientes que están allí y nos cuestan cambiar... gracias a la operación de las variables independientes vamos a encontrar la manera de poder modificar esas conductas que son difíciles para todo tipo de ser humano jijijij ......es interesante este video... mirá...:

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Dra. Contreras -TRABAJA EN EQUIPO con el DR. Waisburg -padre, en El Hospital de Pediatría Garrahan. Dra. María Magdalena Contreras: Es Directora del Servicio de Clínicas Interdisciplinarias. Área de Maduración y Desarrollo Temprano Coordinadoras: María Laura Odero y Lila Inés Araoz Realizan anualmente un Programa Continuo de Actualización en Desarrollo, para profesionales y padres.Uno de los temas que abordan es la Intervención Aúlica en Niños con NEE= (NIÑOS CON NECESIDADES ESPECIALES) Tel : 4308-4300 int 1393 –1406 Fundación: int 1242 DR.Héctor Waisburg (padre) es neurólogo infantil, jefe del Servicio de Clínicas Interdisciplinarias del Hospital Garrahan 1-VIDEO del DR.Waisburg (padre):

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EL QUE SE TENDRÍA QUE IR, TIEMPO FUERA DEFINITIVO ES EL QUE LAS HACE NO LA VICTIMA... ES DECIR SE NECESITAN CÁMARAS EN LAS AULAS Y REGISTRAR TODO. HOY EXISTEN MAQUINAS QUE ES MUY SENCILLO HACERLO. UNA VIDA VALE MÁS QUE LO QUE SALE UN EQUIPO, GRABADORA, MICRÓFONOS... A MALAS ELECCIONES, DEBEN HABER EN ESTE CASO, QUE SON ESPANTOSAS, CONTINGENCIAS SEVERAS, ES DECIR EL QUE PIERDE ES EL QUE LAS HACE... REGLAS CLARAS NO JUSTIFICAR AL VICTIMARIO Y CULPAR A LA VICTIMA... DICIENDO POR ALGO SERÁ...? PORQUE SI DECIMOS ESO... ALGÚN DÍA NOS VA A TOCAR A LA PUERTA Y NOS VIENEN A BUSCAR A NOSOTROS, PARA SER VICTIMAS DE LO QUE DIJIMOS... PENSARLO... Y PONERSE EN EL LUGAR DE ESA NIÑA... LAS MAESTRAS, PRECEPTORES DEBEN DENUNCIAR Y COMO LAS PALABRAS Y LOS ESCRITOS SE LOS LLEVA EL VIENTO.. BUENO EL REGISTRO SECUENCIADO... NO HAY EXCUSAS YA QUE CON UNA CLAVE LOS PADRES PUEDEN VER DESDE SUS COMPUTADORAS LO QUE SUCEDE EN EL AULA... HAY MUCHAS MANERAS DE EVITARLO.... PODER SE PUEDE... Y CUALQUIER DE NUESTROS HIJOS PUEDEN SER VICTIMAS DE ESTO Y DE COSAS PEORES QUE NI LAS QUIERO PENSAR... Y MENOS LO QUE NO TIENEN LENGUAJE... PUNTO Y APARTE.. TIEMPO FUERA PARA MI PORQUE ME PONE MAL Y VOY A PASARME DE LA RAYA. ABRAZOS A TODOS... JAZ MUCHA IMPOTENCIA.... GRRRRRRRRR

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